Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah přednášky: Hlavní náplní kurzu je exkurze do příhraniční oblasti, která je vymezená jako euroregion. Takové vymezení umožňuje srovnání vývoje krajiny na malém prostoru vlivem odlišných podmínek, zejména politických a socioekonomických. V každém roce bude exkurze vedena do jiného euroregionu v České republice nebo jiné evropské zemi s cílem porovnat využití území (land use) a krajinou strukturu obou sousedních zemí. Alternativou je exkurze do euroregionu jedné země, která byla v minulosti ovlivňován různými kulturami, kde je patrný a odlišitelný jejich vliv. Studenti budou mít příspěvky k předem zadaným tématům a lokalitám. Na konci kurzu bude závěrečná diskuze s cílem určit podíl vlivu jednotlivých krajinotvorných procesů na výsledném uspořádání krajiny. Obsah cvičení: Cvičení zahrnuje 2 dvouhodinové pracovní schůzky, na kterých si studenti vyberou témata k jednotlivým zastávkám exkurze a připraví si k nim krátkou prezentaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
unspecified
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je naučit studenty vnímat utváření krajiny v kontextu přírodních, socioekonomických, kulturních a historických vlivů.
|
Předpoklady
|
unspecified
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
unspecified
Periodicita: předmět běží každý rok
|
Doporučená literatura
|
-
Gergel, Sarah E., Turner, Monica G (2003): Learning Landscape Ecology, 316 pages, Springer-Verlag,.
-
Robert N. Coulson and Maria D. Tchakerian (2011): Basic Landscape Ecology. KEL Partners Incorporated..
|